Оптимизацията за търсещите машини (SEO)

Как работят търсачките и в частност Google?

Търсачката на Google (google.com, google.bg) се състои от две основни части:

1
"Паяк", който обхожда всички сайтове в Интернет и събира в една база данни информация за всяка страница на всеки сайт.

2
Алгоритми, които пресмятат кои са най-подходящите страници, които да се покажат при търсене.


За да са доволни потребителите на Google, търсачката трябва да покаже най-подходящите възможни резултати за всяко търсене. Именно затова постоянно се подобряват паяка и алгоритмите. От вас като собственици на сайтове се очаква да създавате полезно съдържание. Т.е. ако сайта ви е полезен за посетителите и Google ще го оцени подобаващо.
Кога моят сайт ще започне да се показва при търсене?

Паяка на Google обикновенно открива нов сайт в alle.bg за около 5 дни. След като го открие започва бавно да индексира (запазва в базата си данни) всяка страница на този сайт. Този процес не може да се забърза повече от това, така че просто трябва да сте търпеливи.
Какво alle.bg прави за да се показва сайтът ми на първа страница?

Още от първите си дни alle.bg прави доста неща за да се представи съдържанието ви по най-добрия начин на Google.

За всеки сайт се създава sitemap.xml файл и се известява Google при всяка промяна. Така Google знае, че трябва да провери отново сайта ви и да си запише новото съдържание.


Адресите на страниците се създават от тяхните заглавия. Така всяка страница има максимално описателен адрес. Това е много полезно и за посетителите, защото с един поглед могат да видят къде се намират в структурата на сайта ви. Например адреса http://firmaodd.alle.bg/продукти/електроуреди/прахосмукачки/philips-fc-8911 е много по-полезен от адреса http://firmaodd.alle.bg/products.php?pid=51281


Мета таговете за описание и ключови думи се създават автоматично. Освен, ако не сте ги указали в страницата Настройки или настройките на всяка страница. Много е важно ключовите думи на една страница да се съдържат и в нейното съдържание. Иначе излиза, че се опитвате да излъжете Google.


Валидният html и скоростта на зареждане на сайта също са много важни. Според alexa.com сайтовете в alle.bg са по-бързи от 88% от сайтовете в Интернет. А това е много добър резултат. Един бърз сайт е радост за всеки потребител. Естествено е Google да оценява по-високо такива сайтове.


Идеята ни е всички тези малки оптимизации да ги прави платформата, а за вас да остава само създаването на качествено съдържание.
Какво трябва да направя за да се показва моят сайт на първа страница?

Създавайте качествено и полезно за посетителите съдържание! Много е важно да направите сайта си така, че да отговаря на очакванията на посетители и дори да ги изненадва с полезна информация. А както вече знаем от Google не искат да разочароват посетителите си и постоянно работят за да могат техните алгоритми да отличават качествените сайтове.

От фирмен сайт един посетител ще очаква да види името на фирмата ви (в горната част на сайта ви), продуктите и услугите, които предлагате и контактна информация. Така, ако този потребител потърси в Google името на вашата фирма почти сигурно ще види сайта ви на първа позиция в резултатите от търсенето.

Ако предлагате козметични услуги и желаете сайта ви да се показва при търсене на “козметични услуги в Плевен” е важно този текст да го имате в страниците си. Дори можете да го поставите като кратко описание в страницата Настройки на вашия сайт. Така той ще е видим в горната част на сайта ви, което ще покаже на Google, че това е много важно за вас и вашите посетители.

Ако желаете да се показвате на първи позиции търсене на “козметични услуги” ще трябва да се потрудите повече от това да опишете дейността си и услугите, които предлагате. Трябва да го направите, защото в Интернет има много сайтове на тази тема, кой от кой по-добър и шанса Google да оцени новия ви сайт достатъчно високо е минимален. Какво точно да направите? Добавете страници с козметични съвети, в които описвате как се правят дадени процедури. Дайте възможност на посетителите ви да коментират и да създават теми във форум. Създайте блог, в който често споделяте новости от бранша. Всичко това леко-полеко вдига полезността на вашия сайт както за потребителите ви, така и за Google.

Вие решавате как ще представите сайта си на Google. Дали желаете да се борите с конкуренцията и да “хващате” популярни търсения (като “козметични услуги”) или ще се възползвате от по-нишови търсения (като “козметични услуги в Плевен”) и ще разчитате на по-малка конкуренция.

Точно като в живота извън Интернет имате конкуренция и трябва да се преборите с нея за да получите повече внимание и клиенти. А търсачката на Google дава най-голям шанс на най-добрите. Затова разберете какви са очакванията на клиентите ви към вашия сайт и направете всичко възможно за да ги оправдаете. Добра репутация в Google се гради бавно, но посещенията от търсачката са много важни за всеки бизнес и всеки, които иска да направи сайта си посещаем.
Какво не трябва да правите

Не си мислете, че можете да си купите първа позиция в Google. Google не предлага такава услуга. Все пак можете да платите за реклама, но тя e в други зони на търсачката и е маркирана като такава.


Не копирайте съдържание от други сайтове. Освен, че може да нарушавате авторски права, Google ще ви накаже като ви намали репутацията. Никой не иска да вижда едно и също нещо в 200 различни сайта.


Не разводнявайте темата на сайта си. Ако сайта ви е фирмен, не показвайте в него коя ви е любимата песен. Посетителите ви не искат това. Ако сайта ви е на тема фитнес, пишете само за това. Посетителят трябва много лесно да разбере какво има във вашия сайт и какво да очаква от него. Специализирането по дадена тема е много важно.


Не разчитайте само на снимки и видео клипове за да се харесате на Google. Google оценява най-добре текстово съдържание. Пишете на кирилица, а не на shlokavica.


Не слагайте всичкото си съдържание на една страница. Ако продавате 10 продукта създайте по една страница за всеки от тях. Така всяка от тях ще бъде фокусирана върху един продукт и Google ще може да насочи посетителя към нея.


Не прекалявайте с връзки към подозрителни сайтове или сайтове извън тематиката на сайта ви. Ето един пример. Предлагате козметични услуги и имате връзка към сайт за авточасти. Тази информация ще бъде полезна на много малка част от посетителите ви. А това ще го види и Google. Не създайте (купувате) връзки от сайтове извън вашата тематика към вашия сайт. Google вижда и това. Връзка от тематичен сайт обаче е много полезна за репутацията ви.


Не се отчайвате за това, че имате малко трафик от Google първите седмици или месеци. Google не е Интернет. Google е само най-популярната търсачка в Интернет. Има много други начини за промотиране - Facebook, платени реклами, визитки и флаери, от уста на уста и др.
Не очаквайте чудеса от Google още първите дни, работете за качествено съдържание и имайте търпение. "Хубавите неща стават бавно" важи в пълна сила за Google.